De stad Heilbronn heeft meer dan 3.300 mensen in dienst in een breed scala van vakgebieden. Dit maakt ons een van de grootste werkgevers in de regio Heilbronn-Franken.
We gebruiken Evermood voor ondersteuning bij een breed scala aan onderwerpen, in het bijzonder:
Het brede scala van onze bestaande interne contactpunten behandelt al veel van de onderwerpen die in Evermood worden gepresenteerd. Afhankelijk van hun adviesproblemen kunnen gemeentelijke medewerkers contact opnemen met collega's van de sociale diensten van het bedrijf, belangengroepen, het bedrijfsgezondheidsmanagement, de interne groep verslavingswerkers of de vrouwenvertegenwoordiger.
De stad Heilbronn is een belangrijke Europese bedrijfslocatie in het noorden van Baden-Württemberg en biedt onderdak aan 125.000 mensen uit 150 landen. Het stadsbestuur van Heilbronn is net zo divers en veelzijdig als de stad zelf, met een breed takenpakket en ongeveer 200 verschillende functieprofielen.
„Wat we leuk vonden aan Evermood is dat we werknemers die geen laptop of pc hebben op het werk ook toegang kunnen geven tot enkele belangrijke onderwerpen uit het dagelijks leven en tot ons interne ondersteuningsnetwerk.”
— Birgit Haala, gezondheidsmanager voor de stad Heilbronn
Wat we leuk vonden aan Evermood is dat we hulpaanbiedingen voor onze medewerkers „drempelvrijer” kunnen maken: Alle medewerkers die minstens één smartphone hebben, hebben de mogelijkheid om toegang te krijgen tot de informatie die op Evermood wordt verstrekt; een service of privé-pc is niet vereist.
We houden ook erg van de verscheidenheid aan onderwerpen binnen het platform. De zorgen van onze medewerkers zijn altijd individueel en soms heel persoonlijk. We willen graag op discrete wijze gekwalificeerde eerste hulp bieden, met name als het gaat om gevoelige kwesties zoals schulden of verdriet.
Informatie over de onderwerpen waarnaar ze op zoek zijn, biedt de betrokkenen een eerste hulp en kan ook helpen om schaamte en angst te verminderen, zodat ze met hun zorgen contact kunnen opnemen met een gekwalificeerde interne (of externe) gespecialiseerde instantie.
Verder waren we onder de indruk van het ontwerp en de gebruikerservaring met Evermood. Het platform biedt een zeer gebruiksvriendelijk ontwerp, biedt een gestructureerd overzicht van alle onderwerpen en slaagt erin om alle aanbiedingen in één oogopslag toegankelijk te maken.
We combineren specifiek de inhoud van de Evermood mediabibliotheek met ons bestaande interne aanbod. Voor onze medewerkers betekent dit dat ze zowel zelfstandig sociale als gezondheidsproblemen kunnen behandelen en direct contact kunnen leggen met gekwalificeerde interne contacten.
„Tot slot zijn communicatie en ondersteuning erg belangrijk voor ons als het gaat om zo'n belangrijk project. Hier kunnen we zeggen dat de klantenservice van Evermood bovengemiddeld is en dat de samenwerking tot nu toe uitstekend is.”
— Andrea Leue-Schwarz, sociale dienst voor bedrijven in de stad Heilbronn
We zien dat het aanbod zeer goed is ontvangen door medewerkers. Onze medewerkers maken veelvuldig gebruik van het platform en nemen contact op met de contactpersonen, precies zoals we hadden gewild.
Maar onze interne contactpunten zien ook een duidelijke meerwaarde in het aanbod.