Ongeveer 1.900 collega's maken momenteel deel uit van ons geweldige team bij de Neue Pressegesellschaft.
We gebruiken Evermood voor ondersteuning bij psychosociale problemen. Dit omvat met name de gezondheidsgebieden (bijv. psychische stress, uitputting, verslaving, depressie) en sociale conflicten (bijv. seksuele intimidatie, pesten, oneerlijk gedrag).
We vinden het belangrijk dat onze medewerkers een neutrale, bedrijfsonafhankelijke positie hebben die op een uiterst professionele manier weet om te gaan met de uiteenlopende zorgen van onze medewerkers. Daarom hebben we als eerste stap bewust externe vertegenwoordigers van Evermoood betrokken.
De Neue Pressegesellschaft is de paraplu van talrijke digitale en gedrukte media in Zuidwest- en Oost-Duitsland. Als mediagroep omarmen ze de regio door haar sterke, lokaal gewortelde media, marktplaatsen en diensten een gemeenschappelijk thuis te geven.
We hebben Evermood leren kennen via de Deutsche Gesellschaft für Personalführung e.V. (DGFP). Als gevolg van de #MeToo -beweging was het belangrijk voor ons om het goede voorbeeld te geven en met de introductie van Evermood en het opstellen van een gedragscode te laten zien dat seksuele intimidatie niet wordt getolereerd bij de Neue Pressegesellschaft.
Uiteindelijk heeft het ons ervan overtuigd dat Evermood een holistisch en tegelijkertijd flexibel systeem aanbiedt: Holistisch, omdat we naast sociale conflicten ook gezondheidskwesties behandelen en flexibel omdat we alleen betalen voor de adviesdiensten die onze medewerkers daadwerkelijk gebruiken.
Zelfs een jaar na de ingebruikname blijven we zeer tevreden over Evermood en zijn we dankbaar voor de zekerheid dat er een laagdrempelig en professioneel hulpkanaal is dat goed wordt ontvangen door onze medewerkers. De toegevoegde waarde komt ook tot uiting in de positieve feedback die onze medewerkers ons geven.
„In onze samenwerking met Evermood waren we vooral onder de indruk van de kwaliteit van de consultants, de mogelijkheid van een anoniem aanspreekpunt en de inhoud voor digitale zelfhulp.”
— Dr. Kathrin Heckner, algemeen hoofd personeelszaken en lid van de raad van bestuur
We kijken ernaar uit om in de toekomst de juiste contactpunten nog effectiever in Evermood te integreren.
We zijn ook heel blij met de nieuwe digitale kennisdatabase. Het biedt een uitgebreide en een belangrijk hulpmiddel voor onze managers die gemakkelijk informatie en hulp kunnen verkrijgen om hun teams ook bij moeilijke problemen competent te kunnen ondersteunen.
Op dit moment kijken we ook uit naar de reeds aangekondigde uitbreiding van de database-inhoud met korte, verklarende video's.